Tuesday, August 4, 2009

takdir Ilahi

sholat-jenazah-1 tiada siapa yg tahu ajal nya... hm... pg ini, sesuatu yg memeranjatkan...abg sepupu mza tlh kembali ke Rahmatullah pd mlm smlm. Al-Fatihah.... Arwah meninggal dunia di Hospital Temerloh dan telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Sg Tersang.

pg2 lagi... ma mza telefon. hm... dgn kdengaran esak tangis nya... ma bgtau abg sepupu mza dah meninggal disebabkan di langgar oleh bas di Bentong. Arwah disondol oleh bas dan telah terpelanting jauh. Difahamkan... leher nya patah dan tulang rusuk nya patah dua. maybe, disebabkan parah di dlm bdn,arwah tidak dpt diselamatkan oleh para doktor.

ape yg mza sedihkan ialah... anak2 Arwah. hm.... baru setahun jagung, sdh tiada ayah. menitis air mata mza memikirkan nya. berat mata kita memandang, berat lagi bahu yg memikul. ape yg mza mampu, mendoakan roh Arwah, mendoakan agar isterinya mampu bersabar dan meneruskan hidup dgn ada nya. mane yg mampu mza tlg, insyaAllah...akan mza tlg.

~Al-Fatihah~

5 comments:

  1. moga rohnya dicucuri rahmat..amin..

    ReplyDelete
  2. mza sabar yew sayang...akk tahu mza sedih. kita doakan arwah ditempatkan dgn orang yg beriman. amin...al-fatihah.

    ReplyDelete
  3. Ya-Allah.. Alfatihah.. moga arwah dicucuri rahmat.. kena langgar macam mana tu..

    ReplyDelete
  4. kene langgar dr belakang jezz. terpelanting ke depan la. motor dgn bas... mane la motor nak menang kan... dah smpai masa dia, nak uat mcm mane...

    ReplyDelete

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.