Friday, November 16, 2012

(^___^) Hijrah Ini...

Hijrah??

Apa maksud Hijrah itu padaku? (sambil tangan kat dagu.....) Apa perubahan yang ku da buat? Hurm.... entah laaaa.... (-_____-)!

Ku pusing kanan ku pusing kiri... Semua sama. Mungkin pemikiran ku yang banyak berubah. Semakin matang... dan apa lagi? Entah laaa.....

Sehari sebelum umat Islam menyambut Maal Hijrah, suami kepada spupuku telah pulang ke rahmatullah... Terkedu.. Kaku... Semua bercampur baur. Terlalu mengejut. Ya, mungkin pada insan lain... itu adalah perkara biasa, tapi.... pada ku agak meninggalkan kesan di hati. Membuatkan ku lebih menghargai setiap saat en.suami di sisi.

Allah hu Akhbar... mungkin itulah cara-Mu mengetuk dan menegur caraku... Mungkin setitik rasa ini, akan membuatkan aku berubah dan memperbaiki diri ini. Rasa ini membuatkan ku mula berfikir... singkatnya dia dipinjamkan untuk kita. Kita sendiri xtau berapa lama kita akan berada di sisinya. Lebih baik kita menghargai selagi ada masa, ada kesempatan... 

Ya Allah... dengan rasa rendah diri, hambaMu ini mohon moga Kau teguhkan lah hatiku, imanku... smoga aku sentiasa berada di jalanMu yang benar. Moga aku sentiasa melakukan perkara-perkara yang diredhaiMu dan jauhilah aku dari perkara-perkara yang Engkau murkai. Ya Allah, berikanlah hambaMu ini sedikit ruang untuk berada di sisiMu. Hanya kepada Engkau tempat aku mengadu, tempat aku berserah... Amin.

~ (^____^)

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.