Wednesday, June 20, 2012

~emosi

Ari ni, kita nak bercerita tentang lelaki... berdasarkan kisah benar kawan baik kita sekarang ni. Hati ni betul-betul sakit, betul-betul bengang... sampai en.suami pun terkena tempiasnya. Maaf en.suami. Ampun sangat-sangat. Sambil-sambil meluahkan perasaan malam tadi, en.suami terkena la tempiasnya jugak. Marah-marah, termarah la jugak en.suami. Ini semua sebab 'lelaki' itu. memang anti dengan 'lelaki' macam tu.


Malam tadi, kita bercerita la dengan en.suami tentang 'lelaki' itu... tapi, kita tengah marah sangat... kita bahasa kan 'lelaki' itu sebagai 'jantan'... membara je dalam hati ni. emo semacam aje. walaupun, kita x rasa apa yg kawan kita rasa sekarang ni, tapi, kita pernah rasa perasaan bodoh itu.


Dipendekkan cerita, apabila ada sorg girl ni contact kwn baik kita tu. tanya apa hubungan kwn baik kita tu dgn jantan ni. then, that girl ckp dia gf kepada jantan tu. pergh!!! bkn 1 2 bln diaorang da kawan... tapi da 2 tahun. dasar jantan betul kan... habis tu, apa guna dia dgn kawan baik kita yg da lebih 5 tahun tu? pempuan simpanan? isk isk... mmg kita sakit hati. sebab nya, kawan baik kita tu bukannya x lawa, cantik melecun lagi... ramai orang nak... tapi, sebab jantan x guna tu, dia sanggup tunggu. janji ape mcm tu? konon minta tangguh.. pergh!!! sekali uper nya, ini la sebabnya. memang dasar jantan x berguna.


hati kita tengah membara ni... sebab that girl tu pun satu... kami ni da la nak dekat final exam. tengok muka kawan baik kita tu, alahai.... dengan badan penat bekerja, otak plak serabut pikir kes macam ni, pikir nak exam lagi...


kita memang anti betul jantan mcm ni... cakap berbelit-belit. memang kita rasa, isk.... cepat la mati kena langgar lori. menyusahkan orang je. nak yang mana satu? xnak, lepaskan la. makin ari bukan makin muda... ape la... jantan x guna tu. isk.... sakit hati kita.


kita bersyukur sangat kita ada en.suami yang memahami... kadang-kadang, kita ni xleh nak kontrol emosi kita. nasib baik ada en.suami yg banyak bagi kata-kata azimat.


untuk kawan baik kita tu.... kita doakan moga dia bersabar, redha dengan ape yg terjadi. Moga akan ada hikmah yang baik di akhir nnt. dan kita nak doakan, dia akan dapat yang lebih baik dari jantan x guna tu. Amin...





1 comment:

  1. sabar miza,lelaki mcm tu memang sangat menyakitkan hati...nway congrats ye..doakan noora pun positif lepas ni...=)

    ReplyDelete

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.