Friday, October 19, 2012

PC vs PE

Jumaat sudah... 

Macam mana hari anda? Ok? Minggu ni macam mana? Ok gak ke? Smooth macam yang diimpikan ke?

Hari saya? 2 ari MC membuatkan Khamis dan Jumaat saya serabut ckit. Kepala pun still dalam keadaan yang x berapa ok. Masih terasa pinar2 dia tu. Tapi, disebab due date Sime Darby tu ari Sabtu (20hb...) terpaksa lah ku gagahkan jugak bertemankan minyak angin. (T__T) Nak harapkan orang lain tolong buat, memang tak lah kan... memandangkan position saya kat office ni.... memang saya sorang je. Xde sape yang akan tolong buatkan kerja kalau saya MC/AL/EL. Memang akan bertimbunlah macam gunung kat atas meja ni. huhuhu....

So, now.... kerja bertambah lagi dengan kena buat Final Cert untuk projek-projek muzium yang da xde QS. Memang sah2 la menyarabutkan kepala ni... sebab fail2 dia semua da masuk store. Xde maknanya saya nak baik sangat g cari kat dalam store yang xde kipas tu. Pergh.... cukuplah sekali dulu. 

Dan yang paling terbaru.... kena tolong Mr.Foo follow up pasal sub-con yang nak contra payment dengan umah/kedai... Pergh... bestnya kalau banyak duit. Senang-senang macam tu aje. Bertuah nya badan... 

Position Project Coordinator ni kalau betul-betul la x tough... memang da lama saya anta surat resign. Perbezaan Project Coordinator dgn Project Engineer? Hurm... yg best nya Project Coordinator 8 jam kena aircond.... tapi, yang x bestnya pun banyak... hehehe... terutama dari segi 'stress'.... lagi best jadi Project Engineer sebab stress dia kejap jerk. X berpanjangan macam Project Coordinator. Cuma......... yang ok nye kat sini... xde kawan makan kawan. Itu yang paling mustahak. Bekerja campur dengan bangsa lain ni, lain rasanya. Buat kerja masing2 aje. Xde la nak amik tau hal orang. Boss pun, Alhamdulillah.... kat sini, luas aje.... Semua kita boleh belajar. Asalkan rajin..... 

Paper pun, sebagai seorang 'saya' siang sebagao Project Coordinator... dan malam sebagai seorang pelajar.... memang amat2 mencabar. Plak tu, berulang dari Seremban ke Subang dan Shah Alam... Duit bukan penghalang kalau hati dah senang... kan? 

Wahh!!! Entry ari ni panjang kot... da lama x panjang macam ni kan? Bosan mengadap web Sime Darby dari tadi... tu yang buat entry ni. Xtau nak tulis ape.. tu yg tulis pasal koje.

Ok u allz... Moga hari-hari anda bagus seperti saya... Amin dan InsyaAllah... (^___^)/

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.