Tuesday, February 5, 2013

Manusia

Hati ini.. tiada siapa tahu. Bercakap menggunakan mulut tapi berfikir lah dulu sebelum bercakap.

Aku bercerita berdasarkan pengalaman.. x perlu berbohong kononnya mempunyai dua tiga sijil, diploma dari beberapa universiti.. tapi, bila bercakap... alahai... ke longkang. Tak perlu meninggi diri... kerna itu perbuatan dilaknat Allah.

Walau aku yg mungkin selesa berada di sini... aku sendiri tak berani mencanang ape yg aku ada... apa lg merendah2 kan org lain. sebab aku tau Allah itu Maha Berkuasa... ari ni mungkin aku kat atas, esok lusa mungkin di bawah. Hidup ni berputar... So, berFikir lah sebaiknya...

Aku??? Alhamdulillah.. bersyukur sgt dgn apa yg aku ada. Sesekali rungutan manusia kecewa tu, scepat mungkin aku insafi. Allah... aku hanya manusia biasa... moga Kau ampuni aku. Dan smoga aku sentiasa berada di bawah lindunganMu.

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.