Friday, March 21, 2014

L.I.F.E

Assalammualaikum....
Lama tak meng'update' tentant diri sendiri kan??? selalu update tang bisnes je. Life berjalan seperti biasa. Alhamdulillah...


Perkembangan terkini? Ececece... macam ada je yang bertanya kan? macam la famous sangat kan?? hehehe....

Start with my work. Alhamdulillah... kerja macam biasa. Sekarang, me sedang sibuk set up untuk projek di Sg.Buloh. Projek di bawah SYABAS dan tentulah kerja-kerjanya berkaitan dengan paip air. Itu adalah paip baru untuk menambah tekanan bagi pengaliran air di Sg.Buloh. Selalu buat bangunan je kan, kali ni boss bagi peluang untuk me belajar tentang construction paip pulak. Projek tersebut sedang menunggu permit daripada pihak JKR.

Ok. Selain kerja tersebut, me rasa semua da tahu sekarang ni, me buat part time business. Kenapa?? Permulaan disebabkan oleh pengaruh my husband yang memang datang dari keluarga bisnes. Mula-mula tak berapa minat, but.... sekarang ni minat tu datang sendiri... dan sekarang Alhamdulillah me aktif dalam bisnes part time ni. Macammana? Yela kan... kalau sesiapa yang mengenali me mesti cakap me pendiam, tak berapa pandai nak bercakap... bisnes yang me join ni, hampir 100% adalah bisnes online. So, me hanya berkata-kata dengan laptop ataupun handphone. Mudah dan sangat cepat. Tu sebab minat tu datang dengan sendiri. 

Pelajaran? Berjalan seperti biasa... dan doakan me habis study cepat-cepat ye. :)

Family?????? Macam biasa je. InshaAllah, kalau takde aral melintang, perancangan untuk balik ke Kedah bulan depan. Dah lama rasanya tak balik ke sana. Niat di hati nak singgah ke Cameron Highlands.  Tak sabar rasanya... My family di Pahang, me dan suami selalu balik ke sana. Dekat je kan... lebih kurang 1 jam setengah aje. Seronok bermain dengan anak-anak kucing... kalau me tak ajak, husband yang automatik akan bertanya. Rindu kat kucing-kucing beliau la tu.... satu kepala dengan abah. Kalau balik Pahang tu... sampai 1 atau 2 pagi duduk depan bebual dengan abah sambil main dengan kucing.

Alhamdulillah... my life berjalan seperti biasa. orang tengok memang macam kelam kabut sikit. Sorang ke hulu sorang ke hilir. Me dengan kerja, bisnes dan study... en.suami dengan kerja shift nye. Tapi... yang penting kita happy bersama kan????



No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.