Friday, October 7, 2016

R.E.D.H.A


Lately ni, ternampak status kawan-kawan yang dalam pantang akibat keguguran. Takziah kalian... Itu adalah antara kenangan pahit dalam hidup kita sebagai seorang perempuan, isteri dan bakal ibu. Lagi-lagi kalau da menunggu lama macam aku.

Hampir 6 tahun berumahtangga... kehadiran anak mesti aku tunggu. Tapi, itulah dugaan yang paling mencabar aku kena terima. Kebanyakan kawan-kawan seusia aku da bertambah bilangan keluarga. Tapi, aku...........

Redha....... Allah Maha Mengetahui. Dia planner terbaik. Hikmahnya, aku masih mood honeymoon. Ke mana saja berdua. 

Tipu kalau kata takde yang mengata. Alahaiii.... mulut orang. Tapi, yang mengata tu selalunya macam ala-ala muslimah sejati. Hahahaha.... Manusia. Biasalah kan... tak heran dek hati ni. 

Aku selalu ingat, "Allah takkan uji kepada hambanya yang tak mampu"...... ingat itu aje. Sebab.... ada insan yang lagi teruk ujiannya. 


No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.