Wednesday, October 12, 2016

R.I.N.D.U





Bismillahirrahmannirrahim......

Selalunya, aku tak meluahkan. But, lalely teringat-teringat. It's supposedly 20 weeks and 4 days. But, Allah lebih menyayanginya. 2nd time untuk tahun ini. Belum rezki aku walau da hampir 6 tahun.... 

Tipu kalau aku cakap aku tak sedih.. It's really hurt, tapi siapa aku untuk argue semua ni. Dengan melihat kawan-kawan yang da semakin bertambah keluarganya, dengan saudara mara yang da sok sek sok sek.... Hati, bertabah la.

Senyum.... itu je aku buat. Sebabnya, aku ada air muka yang perlu aku jaga. Kalau ikutkan hati, nak je aku menjawab. Oh no!!! Aku bukan orang macam tu. Aku perlu jaga air muka suami, ma, abah, ayah dan mak.... serta keluarga aku. Kalau setakat air muka aku... I don't care. Tapi, Allah ada. InShaAllah.... 

Kadang-kadang, hati bertanya jugak... kenapa? Ya Allah... kerdilnya aku rasa. Bila solat, aku selalu rasa nak menangis. Tapi, en.suami selalu berpesan, "kita tak punya kuasa... hanya Dia".... 

Mommy miss you sayang.... and, I know daddy pun rindu jugak. Sebak kadang-kadang tu bila daddy dukung anak orang lain. It's hurt sayang... tapi, I know daddy kuat dan daddy pun nak mommy kuat.



Seteruk mana pun dugaan kita, ada lagi mereka yang lebih kuat dugaannya. Selalu aku ingat, "Allah takkan uji kalau hambaNya tak mampu"..... dan inilah dugaan untuk kami. Moga kami sentiasa kuat dan redha. InShaAllah....

Mommy akan selalu senyum dan gembira sayang... sebab mommy tau, you tunggu mommy di sana. InShaAllah.... We love you sayang..... 

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.