Tuesday, August 28, 2012

(-_______-)v

Agak lama tidak menulis.... beku sudah idea untuk saya bercerita. Yang pasti, life seperti biasa.


Sejak saya dan en.suami duduk bersama... life saya agak berubah. dulu, kalau nak makan minum, tapau kat kedai pun xpe. perut sendiri. so, x kisah sgt. yg penting perut terisi. tapi, sekarang.... (sebab x brapa nak pandai masak)... kalau en.suami off, otak ni berpusing-pusing fikir nak masak ape. kalau xtau, confirm search resipi kat internet. hehehe... perubahan... itu lah dia. dulu, pandang remeh je hal dapur ni... tapi, bila en.suami da ada, macam-macam fikir. kalau boleh memang la nak buat yang terbaik... tapi, yela... bukan semua boleh buat dengan perfect. tapi, rasanya... buat masa ni, sedap ke x sedap ke en.suami tetap makan. kalau x brape sedap tu, en.suami akan tegur dengan cara yg paling berhemah.... dan xkan ada sikitpun rasa sakit hati pada en.suami. tapi, bagi saya benda yang paling bermakna adalah saya berusaha untuk masak walaupun sesibuk mcm mane pun... walau saya saya penat mcm mane pun.


Selain tu, saya dapat rasakan yang saya menjadi lebih sabar dan lebih matang... dan mungkin menjadi lebih lemah lembut. hahahaha~ nak muntah tak? tapi, itu yang saya rasakan. sedikit demi sedikit perubahan itu. mungkin ini lah pelajaran yang saya x boleh belajar di sekolah, kolej and uitm... tapi, melalui perjalanan hidup dan pengalaman seharian.


Alhamdulillah, en.suami x pernah jemu melayan karenah saya. Apa yang tidak berkenan di hatinya, beliau tegur dengan cara yang saya boleh terima.


So, kalau kawan-kawan ada resipi-resipi yang best2 tu, boleh la ajar pada saya. :)








1 comment:

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.