Thursday, November 19, 2015

C.U.C.I T.A.I.K

Pernah dengar istilah "cuci taik" dalam contruction? Istilah cuci taik ni memang famous sebab selalu jumpa. 

"Cuci taik" ni pabila orang lama yang handle projek tu da buat kucar kacir pastu blah je tanpa ada rasa tanggungjawab. Oh!!! I really hate. Bila buat kerja, da separuh jalan....da tak leh handle, dia boleh plak blah macam tu aje. Duit amik berapa banyak da... gaji plak, tak boleh blah. Amik macam ko keja bagus sangat.

Aku pening orang macam ni... tapi, disebabkan boss telefon gak, minta tolong... aku buat jugak la. Paperwork 0%, so kena buat dari mula. Site? Aku tak pergi lagi site, tapi da jumpa orang yang buat kerja tu. Yang aku tau, subcon cap ayam sebab pasang scaffolding pun tak pandai. Oh ye, lagi aku pening kepala.

Aku tengah membayangkan.... macam mana kerja tanpa rasa tanggungjwab? Apa ko buat sebenarnya? Site tak datang... paperwork tak buat. Gaji???? RM8k hokey..... stress aku dengo gaji dia. Tapi, taik yang dia tinggalkan banyak sgt. Stress plak.....

Moga Allah sentiasa merahmatiku untuk menyiapkan kerja-kerja kat site ni. InshaAllah...

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.