Saturday, November 28, 2015

Percutian Tak Dirancang~ Cameron Highlands

Tak planning lansung... gamble aje. En.husband kejut bangun subuh then terus gerak ke KL. Dalam pukul 10pagi gerak ke Cameron Highlands.

Kami stop isi minyak kat RnR Tapah dan keluar exit Tapah. Alhamdulillah, jalan tak berapa la nak jammed. Maklumlah kan, cuti sekolah. Selalunya jammed gila.

Sebelum g, da google tentang Cameron Highlands. So, aku pilih untuk terus ke KEA Farm. Before ni, aku penah sampai Lavender Farm je. Itu pun, boss singgah time outstation ke Kelantan dulu.

So, KEA Farm... aku suka pasar dia. Roses dia segar. Aku memang gila roses. Kalau dapat pegi garden dia kan best. Takpe... Thank you en.husband belikan kita roses. Macam-macam warna, kita suka sangat. Lebiu so much....

Then, beli jagung fresh, sayur fresh.... strawberi. Hahahaha... niat di hati nak pluck sendiri. Sampai dalam pukul 12pm. Terus pegi makan nasi ayam sebab pagi da breakfast. Mengelegak perut... menonong ye makan tengah hari. Rupanya, strawberi farm yg kitaorg pergi tu, utk pluck sendiri tutup pukul 12pm. Sedih siot.... tapi takpe... jalan-jalan je dalam tu, makan strawberi cicah cokelat rm2/stick. Aku makan 5, itupun berebut dengan husband. En.husband makan mushroom sup. 2 pinggan kau.... hahaha. En.husband kata menyesal makan nasi ayam, sebab tak boleh makan banyak mushroom. Gitu.....

So, last sekali jalan kat KEA Farm, aku beli sendiri strawberi dengan cokelat. Balik terus buat sendiri. Puas hati....

Gamble je kitaorang. Naik pagi, koi 4pm kitaorg gerak turun da. Tak tido pun. Hurm.... niat ada, tapi.... en.husband kata, next month la. Waaaaa..... next month aku nak jelajah pasar malam brinchang plak.

1 hari yang sangat best. Thank you en.husband. I love u kerana Allah. InshaAllah till jannah.

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.