Friday, November 13, 2015

HATI PANAS!!!!!

Hati panas... hari ni, memang aku sakit hati sangat.

Perlu ke ko bercakap "Layak ke nak apply loan kereta?". "Kena kira ni semula ni....". Aku rasa nak sepak orang macam ni. Seorang Mejar yang BODOH bercakap macam takde otak. Patut la kan... takde otak, takleh berfikir.

Sepatutnya, seorang pegawai kerajaan perlu mempunyai etika bekerja yang bagus. Perlu tunjukkan  bagaimana cara menghormati orang lain kepada semua orang bawahan yang setiap kali berselisih akan menegur dengan panggilan "Tuan". Aku bukan bodoh sangat tentang dunia ketenteraan. Kebanyakkan orang sekeliling aku adalah orang-orang beruniform. Tak kira la pangkat sekecik mana pun, sebesar mana pun... Hilang terus hormat aku.

Jangan ko hingat, orang luar tak tahu tentang dunia ketenteraan ni. Berapa banyak sangat pegawai yang berdedikasi kat dalam kem tu. Yang bagus ni selalunya akan ditendang ke sana sini. Yang pandai membodek ni, perghhhhh..... yang pandai belai-belai bontot ni, sokmo bagus. Dunia sekarang bukan macam dulu-dulu...sekarang banyak tempat kau boleh luahkan rasa tidak puas hati ko.

Hello MEJ MOHD FADZIL BIN ABDULLAH..... Semoga Allah sentiasa merahmati kamu. Semoga anda berjaya mencari kami di padang masyar nanti. Kalau kat dalam ketenteraan, mungkin pangkat Mejar tu da tahap bagus sangat, TAPI FOR ME YOU ARE ZERO. 

KESIAN BETUL MALAYSIA NI..... DA BANYAK SANGAT RASANYA KURSUS-KURSUS YANG DIHADIRI, TAPI MASIH GAGAL MENDIDIK PEGAWAI-PEGAWAI UNTUK BERKOMUNIKASI DENGAN BAGUS, FAHAM APA ITU ETIKA KERJA...... 

Tolong belajar macam mana nak improve cara kerja yang bagus. Aku tak takut pun dengan undang-undang dunia ni. Betapa bodohnya, angkuhnya cara ko melayan orang kan..... MAHKAMAH TENTERA mungkin ko boleh la belit-belit. Jangan ingat, LLP ni miskin sangat. Bersyukur aku suami aku nak berhenti dari dunia ketenteraan ni. Tak perlu jadi kuli untuk orang-orang macam ni. Maklumlah, tentera sekarang bukan untuk jaga keamanan negara sangat. Banyak tugas tuk jadi KULI je sebenarnya.... KENYATAAN dunia sekarang.

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.