Wednesday, March 16, 2016

Company Trip - 1st Day

Lama x meng'update' blog... kekangan masa. Sibuk dengan final claim projek, tender, site yang bermasalah...dan banyak lagi.
Dalam sibuk-sibuk, sempat gak joint company trip ke Langkawi. Upah siapkan projek katanya.... Alhamdulillah. 4 hari 3 malam. Memang best....
Start 2hb 3... hari Rabu. So, bestnya office tutup. Aku dan en.suami planning nak backpack aje sebab da terbayang beg kat sana yang boleh tahan murahnya. So, siap2... dari rumah aku guna apps 'grab taxi' tuk ke KL Central. First time guna application tu. Aku macam jakun kejap. Memang tak pernah naik public transport sejak bekerja. So, naik dari Taman Desa ke KL Central kena dalam RM11 je. Naik swift....
Sampai KL Central.... alamak, xtau nak kemana.... mati. Baca signboard pun tak lulus. So, buat muka x malu... tanya polis bantuan yang bertugas kat mana bas ke KLIA2.
Sampai KLIA2, nak dikirakan 1st time sampai sana. Jauh sikit berjalan. Tapi, environment KLIA2 ni aku suka. Tunggu flight, then kami sampai Langkawi terus check in G Motel Langkawi. Motel baru, facility memang terbaik. Aku suka sangat.... suggest kat sape2 nak lepak Pekan Kuah. Harga memang berpatutan. Ada apartment juga kalau datang ber family.
1st day, tak banyak aktiviti kami buat... lepak makan sambil g jenjalan dekat jeti, dataran helang.... Taman Lagenda. Tapi, sayang sangat... Taman Lagenda tu da macam tak terjaga. Pokok cantik2. So, lepas tu, balik motel... rehat2.
Dalam pukul 9, kami dinner dekat 1 kedai ni, tapi aku lupa nama kedai tu... western food dia memang best. Black pepper dia yang paling aku suka. Best sangat....
Balik lepak kejap dekat luar motel tu... motel ni ada 24jam mart tau. Depan mart tu, ada meja2 boleh lepak. So, lepak2 sambil planning untuk esok pagi nya aktiviti. Boss join sekaki... kira boss sempoi dan sporting la time trip ni.
Untuk 2nd day nya aktiviti... nanti aku sambung cerita... sebab ada kerja nak kena siapkan. Bye2.
Sorang satu katanya.......
Sesat dalam KL Sentral.... Bagus NORSALMIZA... :p
Si nakal......
Boss, Kit & Putri
Jalan-jalan di Taman Lagenda...
JEJAKA Benawin...... BOLAT je semua

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.