Monday, July 27, 2015

Salam AidilFitri

Salam AidilFitri dari Miza dan suami....

Macam mana dengan sambutan perayaan anda? Tahun ni, disebabkan suami mza off duty, kami decide tuk balik ke Kedah.

Balik pagi 23hb jam 2pagi...bertolak dari Kuala Lumpur. Berkonvoi dua kereta dengan kawan satu office. Tak sangka jammed juga, so, kami keluar exit Behrang dan kemudian ikut jalan lama. Musim raya, ramai yang ikut jalan lama. Walaupun banyak kereta tapi maintain smooth. Ingatkan sempat bersahur di Ipoh, tapi...akhirnya kami berhenti di perhentian minyak dan bersahur di situ. Nasib baiklah husband jenis yang berfikir panjang....masak dan tapau katanya. 

Alhamdulillah, sampai di Penang sewaktu Subuh dan sampai di rumah mertua jam 8lebih. Kepenatan...tapi, syiok plak melihat mak mertua membuat tapai. 

Raya pertama, tema oren. Seperti tahun-tahun lepas....tema baju kami mengkiut tema keluarga me sebab selalunya family husband takde tema tertentu. So, bila da dididik dari kecil sebegitu... me dan husband mengikut tema keluarga. Terbiasa membeli sekayu terus dan membuat baju melayu dan kurung sama-sama. Cuma tudung mengikut citarasa sendiri. 


Hari pertama, husband, me, mak dan adik mengikut pakjang sekeluarga beraya di rumah saudara mara. Walaupun da kahwin hampir 5 tahun, me tak berapa kenal saudara mara sebelah husband. Husband jarang dapat cuti lama dan jarang balik ke Kedah. Lagi-lagi selepas tuk dan tuk wan nya meninggal. Dulu, husband tinggal dan dibesarkan oleh tuk dan tuk wannya....so, relationship dengan adik beradik agak kurang mesra.

Hari kedua, kami pilih tema hitam dan ungu. Round sekejap-sekejap sebab malamnya kami nak balik ke Pahang. Hari kedua, husband ajak beraya di rumah kawan sekolahnya. 


Hari kedua, kami banyak berehat di rumah... bertolak balik ke Pahang jam 11malam dan sampai lebih kurang jam 8pagi. 

Alhamdulillah.... raya kali ini walaupun besederhana tapi tetap meriah. Mood raya datang lambat tapi, still best.



No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.