Monday, July 25, 2022

GRILL & STEAMBOAT

Aku dengan husband memang jenis kaki makan.... Sejak duduk Labuan ni, memang kena bertahan sikit la sebab nak mencari makanan yang memenuhi citarasa kita memang susah sikit. Kalau teringin sangat, mesti kena masak sendiri.

Grill & Steamboat dulu susah nak cari dekat sini. Kalau ada pun, ada la 1 atau 2 buah kedai yang aku duk ulang 1-2 kali. Dah bosan asyik kedai yang sama, husband aku da start bersuara... kalau beli tempat grill & steamboat tu, senang. Bila husband da start bersuara, aku pun try la usha kat Shopee. Lastly........ Alamakkkkk...terbeli plak.


Banyak sebab kenapa aku beli... Lama dia dalam cart aku. Lepas duk fikir, aku beli la juga akhirnya. Time kat umah blh buat dan kalau kami camping pun, boleh bawa. Tak payah dah nak BBQ sangat, sebabnya aku pun selalu camping bertiga ja.

So, disebabkan perut aku ni da meragam selama seminggu lebih... Husband aku ajak la buat grill & steamboat. Nak membuka selera katanya. Sabtu tu, beli la bahan-bahan. Tapi, buat daging ja sebab kami memang jenis makan daging, ayam tu kureng sikit.


Bak kata husband, makan la sampai puas. Beli plak macam ko nak makan 5-6 orang. Hambikkkkkkk.... Dari Sabtu malam sampai Ahad malam baru habis makanan tu. Alhamdulillah... makan sampai puas katanya.

Next......... maybe repeat ke KP Camp kot. 😉





No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.