Thursday, August 4, 2022

LABUAN

2019 - sekarang.....

Pejam celik, pejam celik.... dah 3thn+ duduk di Labuan. Apa yang aku suka sangat Labuan ni? Kalau aku nak ceritakan betapa tenangnya Labuan (jangan cakap pasal air dengan elektrik la.....) betapa berbezanya dengan KL. Sangat berbeza la. Yang tak best pun ada. Jangan assume semua best la. Mana ada yang perfect macam ko impikan. Kannnn?

Bila ko duduk sini, ko akan jatuh cinta dengan sunset dan sunrise dia. Itu yang memang paling aku jatuh cinta duduk sini. Pulau yang cantik. Ko akan dapat view sunrise dengan sunset yang sangatttttt cantik. Meh aku share sikit view dia....




Cantikkan???????? Ni pakai phone je. Aku memang jatuh cinta betul dengan pantai sini. Jangan cakap takde sampah macam Semenanjung la. Ada ja. Terutama area pendatang la. Mereka ni macam lansung tak sayang kawasan tempat tinggal diaorang. 

Selain barang lagi mahal dari Semenanjung, ko takkan dapat makanan yang sama rasanyalah. Kadang-kadang barang yang ko nak, berminggu takde dekat Labuan sebab takde stok sampai. Jangan hingat kalau takde kat kedai pertama, ko boleh pergi kedai kedua atau ketiga. Kalau memang takde lori bawa masuk, 1 Labuan ko round pun memang ko takkan jumpa.

Banyak pahit manisnya duduk Labuan ni. Ko akan rindu bila ko keluar. Ramai orangnya yang baik-baik. Walau sini berpuluh tahun ketinggalan kemudahannya dari Semenanjung, ko akan rasa kehebatannya dengan insan-insan sekeliling yang sangat baik dan penuh dengan rasa hormat mereka. 

Ko pasti akan rindu...........


No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.