Friday, August 13, 2010

salam ramadhan....

tup tap tup tap... ramadhan muncul kembali. Alhamdulillah, aku msh bernafas utk menghadapi ramadhan kali ini. InsyaAllah...... :) bersama-sama dgn umat Islam lain, aku juga berazam untuk menempuhi ramadhan kali ini dengan perkara-perkara yang sepatutnya. :) selalunya, berbuka bersama kawan2 belajar,tetapi kali ini, kali ke-2 aku berbuka bersama kawan sekerja pula. terasa rindu suasana bazar ramadhan di UiTM Shah Alam dulu. apakah akan ada peluang lagi untuk aku merasai suasana begitu? berlainan dengan skarang, kami lebih selesa untuk masak sndr. :) xtau mengapa.... even kepenatan spanjang hari bekerja, masih gagah untuk aku dan housemate masak untuk juadah berbuka. kalau beli pun, hanya kuih, itupun selalunya 2 jenis sahaja. nampaknya kehidupan ku berubah sungguh.... kematangan smakin teserlah.... ececeehhhh...... ye ka? tapi, itu lah yang aku rasa. sungguh....

hurm..... pertama kali berpuasa sebagai tunang Mr.Zul, xd ape yg berubah pun. sbb dia masih di Labuan, Sabah... dan... aku msh di sini. cuma mungkin lbh bermakna. dan mungkin juga ini lah Ramadhan terakhir aku sblm menjadi isteri si dia. :p ades....... mungkin juga lah smua perubahan aku tu, disebabkan persediaan ke arah 'tersebut'..... hehehehe.... aku pun xtau. mungkin dan juga mungkin. :) harap2 perubahan itu dipandang positif oleh si dia. insyaAllah.......

walaupun hari ini baru hari ke-3 kita berpuasa, suasana raya dah ada di dalam hati. adoi ai.... ni smua gara2, diaorg dah start jual kuih-kuih raya dan juga.... baju raya utk mak n ayah di Kedah dah siap. :) baju melayu Mr.Zul pun dah siap... :) cuma belum di poskan je lg. hehehehe....... maybe next week baru di pos. :) InsyaAllah......

ape2 pun, Slamat Berpuasa smua.... :)


No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.