Saturday, May 14, 2011

takdir Allah

Assalammualaikum dan Selamat Pagi.... (^__^)v

sihat semua? saya demam.... (@__@!) cdey sgt. malam tadi xleh tdo. Ya Allah.... dugaan sangat rasanya. sampai nangis2 saya tahan sakit. dah la sensorang je kan... almaklumlah en suami jauh di sana. saat2 macam ni la, saya rasa saya amat2 perlukan en suami. en suami faham x???? huhuhuhu...... cepat2 posting semenanjung. saya rindu sangat kamu. huhuhuhu......

ok!!!! berbalik kepada title kat atas tu.... ni saya nak bercerita tentang seorang kawan baik saya masa sekolah menengah dulu....SMKSB. saya teramat terkejut bila semalam, buka wall fb dia.... ada ucapan takziah buat dia kerana kehilangan ayah tersayang. terkejut sangat....... dan yang paling saya terkejut adalah kehilangan anak yang dikandungnya juga. Ya Allah.... hebatnya dugaan dia.

dan selepas saya membaca wall dia, saya terus menelefon seorang kawan saya yg selalunya memang update tentang kawan2 SMKSB.... tapi... dia juga agak kurang maklum. hurm..... selepas difikir2 kan... saya buat keputusan untuk direct kepada kawan baik saya ni.

dan malam.... lebih kurang pukul 8++, saya pun taip msg dan dihantar kepada dia. dan x sampai 5 minit, dia membalas dan mengiyakan semuanya. Ya Allah, Kau berikanlah dia ketabahan, kekuatan untuk menghadapi semua dugaanMu Ya Allah.... sedihnya. saya sangat2 simpati... seminggu selepas ayahnya pergi, anak yang dikandungnya juga menuruti arwah ayahnya.

saya sebagai kawan baiknya.... akan mendoakan dia. akan sentiasa....... doakan. harap dia redha dengan semua dugaan itu.

Kawan2.... mari lah kita sama2 sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah ayahnya dan anaknya....

1 comment:

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.