Wednesday, April 18, 2012

driver o0o driver...

Kita nak bercerita sikit ni... dua tiga ari ni, kita sakit hati sikit dengan sesetengah pemandu lori yang tak bertanggungjawab... dan mungkin tak berperikemanusiaan sikit. Al-maklum lah, mereka kan boleh dikategorikan bawa kenderaan yang besar kan... mana la nampak kereta-kereta comei macam kita ni.


Nak dijadikan cerita, malam tadi paling kita hangin.... time on d way balik dari kelas tu... kita tengah elok-elok bawa kete (semangat sebab da nak sampai umah)... tetiba sampai kat satu selekoh tu.... ada lori ni (lori yang bentuk macam lori ais tu)... bawa lori tu dengan laju... then, potong semua kete dekat selekoh tu. Nasib baik la, (sedar diri kete comei kan?) kita ni sempat mengelak ke tepi... kalau tak, da arwah kot... kalau baru lepas ujan la tu, mungkin kita yang terbabas ke tepi. elak lori tu, last-last kita yang excident... nape la macam tu sekali kan? berbakul-bakul la kita maki driver lori tu... nak sumpah seranah kang, takut plak dia tu banyak anak... x sia-sia masin mulut ni kang... habis semua. tapi, tu la... kita rasa kecewa sangat dengan sesetengah pemandu lori ni...


lagi satu, yg ni kita ingat no plat dia KCY 2795... lori mcm lori ais tu gak la... da la potong 'Q', pastu menghimpit kita macam kita plak yang potong 'Q'... dengan xde bagi signalnya. boleh plak 'ramp-ramp; enjin dia.... hurm... kita memang sakit hati, siap tunjuk penumbuk dekat driver lori tu. Apa salahnya, dia bagi signal, minta izin... bukannya kita kedekut sangat. Macam nak masuk umah orang lah kan, bagi salam... ni x, suka hati mak datuk dia je.... kita geram... geram sangat.


Hurm... tolong lah tolak ansur sikit kan... kita semua nak selamat sampai... sama-sama cari rezeki. so, sama-sama la kita bekerjasama. Kan?





No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.