Saturday, March 31, 2012

cerita tentang mamat poyo...

malam sudah.... dan saya baru balik dari PD. jalan-jalan dengan family. selalu mcm ni la, kalau saya x balik kampung, family akan datang melepak di umah saya. dan selalu nya malam-malam mesti ma ajak melepak di tepi pantai. cuma ari ni, rasa penat sikit sebab jammed. haiyak!!! ramai nye orang kat PD. Last2 kami makan di Telok Kemang. x jadi la nak melepak tepi pantai mcm selalu.

memang selalu mcm ni la... kami selalu melepak, bertukar-tukar cerita. jarang berjumpa (jarang la sgt, padahal tetiap minggu jumpa)... ada aje la cerita yang nak dikongsi. 

o yer, lupa plak nak bercerita...  sebenarnya, kita nak bgtau... td adalah kawan kita telefon... dia bercerita.. dia da nak berhenti kerja kat tempat dia kerja sekarang. sebab nya, ada kes kawan makan kawan. dulu, khabar-khabar angin je la...(bukti tu mcm was-was je kan...) tapi, baru-baru ni, si mamat poyo tu kantoi tengah duk bergosip-gosip dengan bos dia, si kawan saya ni upernya tengah duk belakang mamat poyo ni. apa lagi? berubah la muka mamat poyo tu. saya nak sgt tengok muka mamat poyo tu... tp, eee... geli plak nak tengok muka dia. ramai da berhenti kerja sebab mulut puaka dia tu... tapi, xper... rezeki ada di mana-mana. kawan saya ni siap suh dia tambah ajinomoto lebih2 ckit, perisa lebih sikit kat dalam gosip-gosip dia tu. muka bertalam-talam betul. 

tapi... xpe la. dia tanggung la semua dosa-dosa yang dia buat tu. dia x ingat, nasib kita ni kadang-kadang di atas, kadang di bawah. satu hari nanti, dia akan tau juga akibat perbuatan dia tu. kawan ni ramai... tapi... kawan mcm mamat poyo ni, baik la dielakkan... kawan makan kawan ni bahaya. jangan sesekali berkawan dengan orang mcm ni. kalau boleh, elakkan lah....

^____^ ingat ye kawan-kawan.... berhati-hati dengan kawan-kawan seperti mamat poyo ni. mereka ada di mana-mana. 

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.