Sunday, March 11, 2012

si kucing...

Assalammualaikum...

Hye allz... Apa khabar semua? sihat ke? Diharapkan semuanya berada dlm keadaan sihat dan sejahtera. Amin..... So, mcm mane hari minggu anda? ok ke x ok? ...... saya? mcm biasa. keseorangan, tapi... minggu ni saya balik kg. so, xde la bosan sgt. sementara x sibuk dengan kelas... ambil la peluang ni. kan?

malam ni, saya nak cerita tentang seekor kucing... memangla, kalau kat kampung tu, saya ada 3 ekor kucing... si pahang, si kedah dan si putih. :) tapi, kat seremban ni, saya xde kucing... sebab takut x dpt bagi komitmen pada kucing tu nanti. sian kucing tu nnt, kalau saya lupa bagi makan ke, ape ke kan? lebih2 lagi kalau sy outstation. sian dia....

tapi, sejak kebelakangan ni... ada seekor kucing ni... berjalan terdengkot2. kurus dan mcm sakit je. kesian dia.... saya tgk dia asyik mengiau aje. mungkin dia lapar... jadi, x sampai hati saya berikan seekor ikan kepada kucing tu. :) nampaknya sekarang menjadi rutin plak... sebabnnya, kucing tu akan tunggu saya buka pintu setiap pagi... sblm g kerja pasti akan saya berikan makanan kepadanya. terhibur hati ni... melihat kucing tu semakin hari semakin sihat. kalau dulu, dia takut2 sekarang ni... semakin jinak.

kesian dia terdengkot2... hati ni panas je memikirkan kalau manusia penyebab dia menjadi begitu. pernah saya menangis pabila menonton TV3... seekor kucing dipotong 2 kaki depannya sebab mencuri seekor ikan di pasar. di manakah sifat kemanusian kita? di manakah sifat kasih dan sayang kita? Ya Allah.... jauhi lah aku dari sifat2 buruk itu. hurm.....

~kesunyian ni terisi sikit sebab da ada teman. setiap pagi ada teman tuk berbual. ^___^


No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.