Sunday, July 31, 2011

Membongkar Rahsia..... v(^__*)/

Nama sebenar saya Norsalmiza binti Muhamad... saya lahir pada 10/9 di Kg. Sg. Pasu, Raub, Pahang... kampung abah saya gitu. saya merupakan anak pertama dari 3 beradik. tapi, nampak mcm saya yg adik k.... :)

ok... umo 5 tahun saya da masuk Tabika KEMAS Kg. Shafie. pastu, bersekolah rendah di SK Kg. Shafie. Slps dpt result UPSR yg agak membanggakan, saya ditawarkan ke Sek. Sains Raub dan SMK Seri Bentong. kerana keluarga saya sederhana sahaja, dan ketika itu keluarga saya tiada kereta, saya memilih untuk ke SMK Seri Bentong yang hanya lbh kurang 45mnt sahaja dari kg. saya... kata ma, sng beliau dan abah berulang-alik. :) so, after PMR, walau dpt kptsn yg blh mengeluarkan saya dr sekolah tersebut, saya tetap gak bersekolah di situ. di SMK Seri Bentong, saya agak nakal dan merupakan student yg agak kuat memberontak... sampai sekarang sbenarnya. after SPM... ma ttp memaksa saya tuk sambung study di SM Sulaiman, kononnya nak amik STPM. perghhh.... i hate this. n then, bila ma paksa saya, saya bg syarat bagus punya, iaitu xnak duk hostel da. saya benci duk hostel...

ok...sambung lagi... x lama lepas tu, abah tepon cakap saya dpt kolej buat diploma... oh yes!!! tanpa fikir panjang, saya pun balik kg. xnak kawan ma time tu, sbb beliau x bg saya amik diploma tu... dan sebagai ank yg x mendengar kata, saya buat bodo ajer. ok!!! abah mcm biasa ikutkan aje. so, saya ke KPTM Kuantan tuk buat diploma dalam kejuruteraan awam. after 3 years, saya dapat tawaran sambung degree di UiTM S.Alam dlm course yg sama. 2tahun 1/2 di sana... kehidupan belajar slps skolah amat2 menyeronokkan.... i like... (^__^)

Alhamdulillah, mungkin niat nak tlg family... saya dapat bekerja di Tmn Sri Rampai as a Project Engineer cum Junior QS. 2 tahun di sana... bnyk cabaran, dugaan yg saya btempuhi. ok! after that, saya bertukar angin ke Seremban. bekerja as a Site Engineer...tp, rasanya saya buat kerja Project Engineer kot. Alhamdulillah, life saya berjalan dgn baik.

*****

ok... untuk kisah cintan cintun... :) 1st bf saya adalah en.suami. berjumpa ketika saya masih study di KPTM Kuantan. n then, kami lost contact after dia ke Labuan. dan agaknya jodoh kami di situ, sdg saya buat projek di TUDM Sg. Besi, saya berjumpa kembali dgn en.suami. dan x lama lepas tu, kami buat kptsn untk berkahwin. v(^__^)/

Note:
en.suami bf pertama dan terakhir ok...!!!

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.