Thursday, October 20, 2011

Allah lebih tahu....

Assalammualaikum kawan-kawan....

Sihat? Life ok? ^__^ Alhamdulillah, saya da makin ok. sebab saya da tahu yang mane satu kawan yang mane satu xleh kawan. kenapa? dia terasa ke? hahahha.... dia tahu dari mane? saya pun x tahu. sebab nya, saya x bercakap dengan sesiapa pun. saya hanya tulis dlm blog ni aje. itu pun, saya x tulis nama pun.

betul cakap miza akaun, kawan adalah kawan, officemate xleh uat kawan... sbb officemate ni la selalu sembelih kita. saya x bercakap 1 ape pun... tapi, orang sekeliling yang perasan situasi saya. ^__^ saya hanya pandai meratapi. tapi, last2 semalam ada la seorang insan yang kesian dekat saya agaknya, bercerita... siapa sebenarnya kawan saya itu. Allah aje yang tahu lumatnya hati saya ini. tapi... xpe. mungkin dulu, sebelum terkena, saya xtau ape...lepas da terkena, saya tahu siapa dia.

dia tahu? dia marah? oh tidak.... saya x buat ape2 pun. saya hanya tidak mahu pandang muka dia aje. :) saya x menilai dia... tapi, sebenarnya... insan-insan sekeliling yang menilai dia untuk saya. saya x bercakap ape pun tentang dia. dulu, saya ingat kami macam da adik beradik... ikhlas sbb saya anak sulung... tapi, bila jadi perkara mcm ni.... :) saya tahu... sebenarnya siapa dia.

terkilan hati... :) saya sendiri x yakin dia seperti itu. tapi, bila insan-insan keliling berkata....dan rasanya betul juga ape mereka kata. huhuhuhu.... xpe la.... saya da x kisah ape yang diaorg ckp. thanks to miza akaun... sbb kata-kata anda itu pengubat segalanya. :) saya mula yakin... kawan sekerja di sini, tidak boleh saya percaya. dia hairan, kerana.... saya sedikit pun xpernah memburuk2kan dia, tapi...rupanya2 dia pernah bercakap belakang tentang saya. kenapa x cakap depan2? kenapa? takpe... berani kerana benar. Allah tahu kebenaran hakikinya.

oh ya..... kepada sesiapa yang konon2nya back up sgt dia kan.... saya xpernah sentuh hal peribadi dia. saya x pernah bercakap tentang dia. x heran pun kalau dia dipuja mcm mane pun. saya xde masa nak menilai lansung. orang-orang sekeliling yang menilai semuanya. saya hanya senyum aje. sbb saya tahu dulunya dia bagaikan adik beradik... biar semua tersemat di hati. saya redha...... sbb saya tahu.... mungkin saya x nampak, tapi.... orang-orang sekeliling saya, nampak kesemuanya. :) mungkin saya diam...diam saya x beerti saya salah/kalah. Allah lebih tahu... xpuas hati meh jumpa depan2... nape bila berjumpa depan, tunduk muka..???? hurm.... :)

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.