Friday, October 21, 2011

senyum.... x perlu kata apa-apa

Assalammualaikum... ^__^

Saya baru sampai umah. Hari ni, saya ke Melaka sbb ada site meeting dgn client & sub-con. Alhamdulillah, hari ni....saya merasa sedikit ketenangan. Ketenangan kerana jawapan kenapa saya bersedih 2 3 ari ini. Saya hanya berdoa, dan Allah menunjukkan jalan tersebut. Siapa betul dan siapa salah. Xpe, saya terima... Redha je la kan.

Tak payah gedik2 bercakap dengan semua orang... x payah jerit2 maki hamun orang. Kalau kita benar, benar la kita. Kalau kita salah, pempaham sudah. Diam x beerti saya salah/kalah. Mencanang cerita orang sane sini pun, x beerti kita betul. Allah itu Maha Adil. kan?

Hurm... ada gak 1 kes siang tadi, bila saya tulis entry sebelum ni.... saya hanya menggunakan perkataan 'kakak' je kan... 'kakak' tu yang memberitahu saya, siapa sebenarnya yang selalu cucuk saya dari belakang. saya x tujukan kepada sesiapa. kenapa harus terasa dan tuduh orang2 yang tak bersalah? dari situ saya da dapat agak, rupanya.... o0o... ramainya dia canang tentang saya. ^__^ xtau, kenapa saya menjadi tenang ketika itu. Ya Allah... tunjuklah aku kebenaran tentang semua ini. Amin........ lambat atau cepat bukan ukurannya, yang penting.... saya tahu kebenaran tersebut.

saya tahu saya bukan kawan yang terbaik, tapi.... sekurang2nya, saya berusaha menjadi kawan yang terbaik. saya x pernah bercerita tentang dia kepada sesiapa. apa yang dia atau sesiapa cerita, semua saya simpan. tapi, saya tertanya2 kenapa dia mencanang2 cerita tentang saya? saya buat salah ape pada dia? dia cakap, saya tutup pintu rezki dia. ape yang saya buat? saya teringat msg saya pada dia... saya tulis.... "sekarang saya hanya ada awak, zahid dan asram. itu je penguat semangat saya sekarang." tapi, rupa2nya, abang saya, ada 2 je. saya x sangka.... betul2 x sangka.

xpe la... mungkin ini lah hikmah semua ni. saya da mula belajar menerima keadaan ni. xpe, rezki ada di mana. bumi Allah ni luas....rezki tu ada di mana. mungkin bg dia saya tutup pintu rezki dia, tapi rasa2nya... seperti dia yang tutup pintu rezki saya. :) Allah itu Maha Mengetahui.

hari ini, mungkin hari saya.... tapi kita mesti ingat... mungkin ari ini, dia di atas. tapi, x mustahil, 1 ari nanti dia mungkin berada di bawah. mungkin juga lagi bawah dari saya sekarang.


/div>

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.