Monday, June 27, 2011

bertalam-talam muka mereka

muka mereka bertalam-talam
depan lain belakang lain
siapakah mereka ini???
mereka yang tidak ada rupa sendiri
ke sana mereka akan ke sana
ke sini mereka akan ke sini

hari ini
baru aku mengerti
kenapa dulu dia-dia selalu bersuara sendiri
kerana
mereka-mereka ini insan yang tiada muka sendiri
menjadi parasit untuk berjaya

hari ini
aku sendiri menjadi marah
mereka-mereka ini susah untuk saya percayai

aku semakin pasti
aku semakin sakit di hati
selepas ini
akan aku bukti
catur-catur yang diatur itu
akan slalu memakan diri
kerna mereka-mereka ini
seakan tidak pernah menyedari
kesilapan lalu sedang laju terus mengikuti
mereka-mereka ini

aku
akan tegak berdiri
dan
tidak lagi
mejadi perisai
untuk mereka-mereka ini

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.