Friday, June 3, 2011

C.I.N.T.A ~ Bab 1

"Hai gadis kampung. Nama aku Am. Boleh aku tahu siapa nama kau?” Amri tersenyum sambil menghulurkan salam perkenalan sambil diperhatikan oleh kawan-kawannya.

Kawan-kawannya ketawa dan mengejek-ngejek gadis tersebut. Gadis tersebut, Dzulaikha Amiza, gadis tinggi lampai berlesung pipit itu memang sukar untuk didekati. Walaupun telah sebulan kelas bermula, mereka tetap tidak mengetahui nama gadis tersebut. Di dalam kelas, gadis tersebut lebih suka duduk di antara Mimi dan Shidah. Amiza hanya menghadiahkan Amri dengan jelingan tajam.

Siapa tidak kenal dengan Khairul Amri Dato’ Amirul, seorang pelajar nakal dan setiap semester akan menukar pasangan kekasihnya. Walaupun begitu, anak lelaki kesayangan Dato’ Amirul ini tetap terkenal dengan kejayaannya dalam pelajaran dan bidang sukan ragbi.

“Wah, sombong betul budak kampung ni. Memang budak kampung betul, tak pandai nak entertain orang lansung. Huh…!!” kata Amri kepada Amiza.

Amiza hanya menjeling dan terus berlalu tetapi berjaya dihadang oleh kawan-kawan Amri. Entah apa malangnya Amiza hari ini, sudahlah lambat datang ke kelas, bukunya pula tertinggal di kolej. Bertambah malang lagi apabila berjumpa dengan Amri dan kawan-kawannya. Hampir menitis air mata Amiza apabila kawan-kawan Amri mengejek dan memperkecilkan status anak kampungnya. Apabila melihat mata Amiza mula ditakungi air mata, entah kenapa Amri menjadi simpati dan menyuruh kawan-kawannya membuka ruang untuk melepaskan Amiza.

Amiza tunduk lalu terus berlalu. Tiba-tiba dia menoleh kembali dan mengucapkan terima kasih kepada Amri. Terkesima Amri dengan ucapan Amiza yang tidak diduganya itu. Tiada lansung tanda Amiza marah atau berdendam dengan gelagat dia dan kawan-kawannya.



p/s : Cik Nera, ok tak? takutnya saya........ :)

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.