Tuesday, August 16, 2011

Lokasi AidilFitri

Assalammualaikum kawan-kawan....

Alhamdulillah, hari ni dah hari ke-16 umah Islam berpuasa. Lebih kurang 14 ari lagi, kita akan menyambut Hari Raya AidilFitri. dan tidak lupa 15 hari lagi untuk sambut Hari Kemerdekaan Malaysia. Alhamdulillah.....

Ok kawan-kawan.... berbalik pada tajuk tu kan... al-maklumlah, tahun pertama beraya sebagai seorang isteri, mesti lah orang tertanya-tanya manelah dentinasi utama AidilFitri saya dan en.suami tahun ni. dan Alhamdulillah, en.suami pun da dapat cuti. so, selepas dibincang, disusun atur smua schedule raya....dan melihat budget untuk tahun ini.... saya dan en.suami telah BERSETUJU... setuju ke paksa rela en.suami??? hehehe..... jika AidilFitri jatuh pada 30/08/2011... raya pertama dan ke-2 di kampung saya. dan raya ke-3 hingga habis cuti di kampung en.suami. tetapi, jika AidilFitri jatuh pada 31/08/2011, raya pertama di kampung saya dan raya ke-2 hingga seterusnya di kampung en.suami. siap ada options lg kan? hehehe.... janji raya pertama di kampung saya.... i like.... ^___^

yelakan.... bukan senang en.suami nak dapat cuti. so, bila cuti, rasanya better kami beraya di kedua-dua kampung. so, nampak adil dan saksama. tahun-tahun akan datang, x tahu lg la kan. ^__^

ok... ok.... nak tahu kat mana kampung saya dan en.suami??? ^__^ pahang+kedah. saya di Pahang dan en.suami di Kedah. cara bercerita macam dekat je kan? hehehe.... dari Pahang ke Kedah tu, sekurang-kurangnya 4 jam dalam kereta. haihhh... sakit untut saya tau. style en.suami plak, kalau di bawa kereta, jgn harap saya blh tdo. huhuhu.... kalau nak terlelap je kan, dia ajak saya berenti R&R. macam saya je yg drive kete tu. hehehe.... tapi, xper... janji selamat sampai kan?

walau di mana pun destinasi kita, sama-sama la kita mendoakan agar AidilFitri kali ni lebih baik dari sebelum-sebelum ni. Amin....

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.