Wednesday, August 17, 2011

shopping hari raya

Assalammualaikum............

Ok, kali ni nak bercerita tentang shopping raya plak. ^__^ bersemangat waja kalau cerita bab2 shopping ni kan?

ok.... sbenarnya, kalau bercerita tentang baju raya (baju melayu & kurung) untuk tahun ni, awal-awal lg, ma da tanya tema untuk tahun ni. hehehehe.... bulan 3 lg mmg ma da siap2 beli kain. untuk family saya yg x brapa nak ramai ni kan, ma selalu menerapkan kami smua pakai warna sedondon. sekain lagi. senang... org ckp, blh tau la anak sape kalau tanye. heheheh.... ok. color theme for this year is purple. ungu yg lembut jerk. mmg da siap tempah da pun... ^___^

bukan hanya baju melayu dan kurung je sama.... baju jenjalan pun sama warna. baju jenjalan tu t-shirt atau blouse la. ^__^ so, tahun ni, saya dan ma sbulat suara pilih warna kelabu. da cakap dgn ma, tahun ni nak saya nak pakai blouse... ala-ala isteri sopan santun gitu.... so, sempena kerajaan dapat bonus 1/2 bulan tu, ma dgn baik hati da belikan blouse untuk saya. ^__^ senang hati.

so, dalam perancangan ni, kalau dapat gaji.... nak beli tudung, kasut 2 pasang, sepasang saya dan sepasang untuk ma.... hurm... pastu, maybe t-shirt untuk en.suami. kalau boleh nak sedondon la dgn saya time beraya nanti. lawak x???? nak gak sehati sejiwa tu kan????

kuih raya plak...slalu nya umah saya mementingkan kuih2 tradisional. so, untuk biskut2 saya da tempah dekat kawan-kawan office. ^__^ beli lebih sikit sbb nak bawa balik ke kedah. adil dan saksama kan? nak harap saya buat, memang taufan la dapur tu nanti. heheheh.... bertuah x en.suami????? maaf la en.suami, saya bz sgt tahun ni. nak buat preparation tuk raya pun mnt tlg ma yg settle kan.

haihhhh.... harap2 dapatla duit raya tahun ni. boss!!!!!! minta duit raya lebih ckit yer. hahahah....

8 comments:

  1. wahhh sedondon n kekayu la taun nih..baru sehati sejiwa kan??? best2!! unggu the nice kaler lorh...

    ReplyDelete
  2. yela... tiap tahun mcm tu. thn ni, tambah sorg lg. hehehe... awak plak mcm mane?

    ReplyDelete
  3. frh?? frh dgn family caler ful... huhu.. sbb akak dah kawen da fmly sndiri.. nnt dh da husbnd cm miza nk wat sedondon jugak.. huhuhuh...

    ReplyDelete
  4. hehehe..actually, kitaorg da terbiasa mcm ni.. so, da kawen, lg la nak sedondon. nmpk mcm sehati sejiwa. o0o... kakak kembar frh da kawen erk? frh bile lg?

    ReplyDelete
  5. akak kembaq blom ag.. frh pun ngah pk2.. xtau nk decide apa ag.. umur 22.. ase cm nk study ag.. ammar(my hubby) dah suh kerja.. study pjj jer.. i dont known la..

    ReplyDelete
  6. fara, kalau dia slalu tinggalkan awk, better awk keje sambil uat PJJ. kalau bz tu, xd la sedih sgt.

    ReplyDelete
  7. igt cm tuh jugak dah pk dah.. insyallah kalau dapat kerja.. farah kerja dulu la.. then dmbung dgree pjj kan???

    ReplyDelete

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.