Friday, September 23, 2011

^__^ Jumaat

sekarang jam 0951... tapi, da mcm tgh ari. confius la duk cni. kdg2 terasa mcm cepat sgt, kdg2 rasa mcm lambat sgt. hehehe... awal pagi, tapi da mcm tgh ari. saya dan en.suami tgh rehat2 sambil menonton hantu bonceng. best2... en.suami off duty ari ni.

smlm (mlm td) kami g Anjung Ketam... kira kat situ ada jual makanan laut la. fresh2 gitu. kiranya masa kita pilih2 tu, ikan/ketam/udang/lobster tu idup g la. mcm2 ada... kerang pun ada. syok sgt2. so, pilihan kami adalah ketam dan udang. ^__^ suka2. ketam harganya RM3 untuk 100g dan udang RM5 untuk 100g. ketam masak sambal dan udang masak berempah. sayur mcm biasa... sayur kailan ikan masin. air... kami pilih jus epal. berselera kami makan. pergh... kenyang siot. udang saya habiskan dan ketam en.suami yg habis... ececece..padahal en.suami makan seekor setengah je, tapi sbb dia amik ketam paling last, saya cakapla dia habiskan..pandai tak??? hahaha.... kenyang2. best tau, makan sambil menikmati keindahan laut. angin sepoi2... wah...!!!!! i fall in love. nak duk sini boleh tak? hehehe....

ingat smlm nak makan lobster... tapi, ketiga2 anjung ketam tu xde. so, plan dgn en.suami... pagi2 g jetty cari lobster yg turun dr laut.fresh lagi tu. nak masak sambal. so, dlm koi 0715, saya dgn en.suami g la jetty and pasar cari lobster dgn sayur2 segar... planning ari ni nak masak lobster masak sambal, kailan ikan masin and uat air cincau. hahaha... meleleh tak? tapi... HAMPA sbb lobster xde. digantikan dengan udang yg BESAR. perghhhh.... best2. planning diteruskan. I like.. ^__^ ni tgh rehat2 sblm kami memasak.

ok la allz... nnt saya sambung lagi.

notakecik:

fara, bukan akak xnak upload pic, tapi lupa bawa bluetooth... nnt balik Semenanjung, akak upload banyak2.

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.