Monday, September 5, 2011

Eid 2011



Assalammualaikum.... ^__^

Syawal ke-7. Lama saya x update entry kan? bak kata org, semangat cuti raya, semua cuti. cuti fb, cuti blog, cuti keje, cuti on9.... semua cuti. fokus pada family dan persiapan raya.

Raya tahun ni, fair and square je. Raya di Pahang & Kedah. 29/08/2011... saya dan en.suami balik ke kampung di Pahang. da deal dgn en.suami, kalau dia nak balik Kedah lama, raya pertama di Pahang. so, en.suami setuju. sampai je, kami tolong ma dgn abah masak untuk juadah hari raya. bersilat kat dapur la... ma menyiapkan bahan-bahan masak. saya dan en.suami tukang kacau dan abah plak chef tukang komen... ^__^! tapi, mmg best la.

Raya pertama, mcm biasa. pagi-pagi bersiap macam biasa. tema tahun ni ungu lembut. sedondon.ececece.... romantik tak?

sedondon kan? hehehe... alamak, saya da smakin gemuk. alamak, kono diet ni. lomak2 ado di mano2 ni...

destinasi raya pertama adalah ke Raub, melawat kubur arwah atuk dan wan di Sg. Pasu. selepas tu, kami ke rumah Pak Ngah. disebabkan abah x brape nak sihat, kami x kemana-mana pun. hanya balik ke rumah. nak dijadikan cerita, raya ke-2, lbh kurang pukul 2.30pagi, ma kejut kami untuk hantar abah ke klinik. abah demam panas. masuk air 2 pain. kami di klinik sampai kul 7pg. tragedi raya ke-2... huhuhu... nak buat mcm mane kan. raya ke-2, saya dan en.suami hanya ke Bkt Mendi tuk jumpa kawan en.suami yg juga bercuti raya. malam lbh kurang pukul 10, saya dan en.suami bertolak ke Kedah.

Sampai di Kedah lbh kurang pukul 8 pagi. en.suami pula rasa x sedap badan. mcm nak demam katanya. saya pun suruh dia tido, rehatkan badan. petang tu, badan dia da start panas.... haih, berjangkit dgn abah kot. sampai malam.... en.suami xleh bangun. sampai ayah da suh anta gi hospital. adoi ai.... ape la nasib Aidilfitri kali ni. sedey betul. semua perancangan x menjadi.

sedih memang sedih... tapi, seronok tetap ada. dapat gak spent time dgn en.suami.... ^__^ xpe la, asal bahagia. kan? raya korang macam mane? ok tak?

1 comment:

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.