Sunday, September 18, 2011

Saksi Utama

apa la tu erk? ni nak buka satu cerita ni. pasal semalam kami on the way ke Bera.. sedang asyik berbual2 dengan en.suami, tetiba perhatian kami ke arah pakcik depan kami. Pakcik tu bawa motor agak laju. perhatian sebenar kami, adalah kerana di depan pakcik tu ada seekor anjing sedang ke kanan da ke kiri.

bila anjing tu ke kanan, anjing tu ke kanan... dan tetiba, agaknya pakcik tu da x boleh kawal motor dia, pakcik tu jatuh. yang saya rasa teruk tu, dia jatuh tang kepala dulu. mak aiii..... ngeri tengok dia jatuh. saya dan en.suami cepat2 berenti dan berlari ke arah pakcik tu. Astaghfirullahhalazim.... berdarah kepala dia. dan kepala dia macam lembik semcam. en.suami cakap jgn alih, takut leher dia patah. saya terus mendail 999 dan minta dihantarkan ambulan dengan cepat.

dalam tempoh menunggu ambulans tersebut, pakcik tu mula mengalihkan kepalanya dan bangun.. Alhamdulillah, kami pun rasa lega dan mula alihkan dia ke tepi. Dijadikan cerita, lalu la jirannya yg juga pekerja sebuah klinik kerajaan. angkat dan dia menghantar pakcik tersebut ke klinik. Lega kami....... dan saya membantalkan penghantaran ambulans tersebut. first time telefon 999.... ^__^

Ni kes kedua saya dan en.suami menjadi saksi utama kemalangan motosikal. entahla... semua orang perlu ada rasa tanggungjawab dan perhatian terhadap insan2 lain. contoh mcm anjing tu kan, kalau nak bela pun.... jgn la sampai menggangu mcm tu. nasib baik, hanya jatuh. kalau kami laju, x pasal2 kami langgar plak pakcik tu. x ke naya kan? Nauzubillah....

ok la... da hbs idea nak cerita. nanti2 kita update ye. sbb esok saya da mula bercuti. ^__^

No comments:

Post a Comment

Korang... meh la tinggalkan comment. nanti saya comment entry korang plak. ^___^ tq.